World Of Warcraft

MENÜ

A játék egy fiktív univerzumban játszódik, ami rengeteg jól elkülöníthető atmoszférájú és élővilágú zónákból (zone) tevődik össze. Az elérhető zónák lehetnek a Szövetség, a Horda vagy semleges oldalon is attól függően, hogy mire szánták a készítők. Az 1-20. szintig terjedő zónák többnyire az egyik oldal kezdőhelyeiként szolgálnak, 20. szint felettiek már semlegesek.

  • Azeroth - A Warcraft univerzumának központi világa, minden játszható faj kiinduló területe. A klasszikus alapjáték ebben a világban játszódott. Négy kontinensre tagolódik:
    • Kalimdor - Azeroth nyugati kontinense, ahol a Horda dominál. A Warcraft univerzumának történelmében a "Megtörés" (Sundering) előtt a bolygó egyetlen óriáskontinensének neve is Kalimdor volt. A harmadik kiegészítő után átalakult a kontinens legtöbb zónája.
    • Eastern Kingdoms (Keleti Királyságok) - Azeroth keleti kontinense, ahol a Szövetség dominál. Ez a kontinens még négy részre bontható (északról délre); Quel'Thalas (és Zul'Aman), Lordaeron, Khaz Modan, és Azeroth. A harmadik kiegészítő után átalakult a kontinens legtöbb zónája.
    • Northrend - A második kiegészítő után megnyílt régi-új kontinens. A játék Északi-sarkjának felel meg, de a benne található zónák csak töredéke a valóban arktikus fagyterület.
Northrend
    • Pandaria - A negyedik kiegészítő után megnyílt új kontinens, a Warcraft univerzumában azelőtt csak utalások formájában létezett. A távol-keleti természethez és civilizációkhoz hasonló megjelenésű világ, amely a Szövetség és a Horda közötti háborúzás új színterévé vált.
    • Broken Isles ("Megtört szigetek") - A hatodik kiegészítő után megjelent régi-új kontinens. Az Örvény közvetlen közelében fekszik, és megőrizte a Megtörés előtti kiterjedt éjelf civilizáció múltjának több részletét is.
  • Outland ("Külvilág") - Az első kiegészítő után megnyílt régi-új világ. A Warcraft univerzumának történelmében a Külvilág az ork invázió kiindulópontja volt és ekkor még Draenor-nak nevezték, de a Második háború végén a bolygó felrobbant, tengerei eltűntek és a szárazföld is az "Örvénylő Éter" (Twisting Nether) nevű dimenzió részeként áll a helyén, így a Külvilág szinte élhetetlen világgá vált.
  • Draenor - Az ötödik kiegészítő után megjelent világ, amely alternatív idősíkból ered; a bronz sárkányok egy képviselője utazott el ebbe a dimenzióba, amely az eredeti idősík Külvilágának a múltja. Ebben az idősíkban az ork faj egésze nem lett a démonok szolgái, de hódítóként mégiscsak megtámadták az eredeti idősík Azeroth-ját.

A készítők maximalizálták a határokat, amelyek persze a tengerben végződnek. Jól kivehetőek az óceáni vízi határok, az elsötétedett víz már pályán kívüli területnek veszi a rendszer, átlépve (átúszva vagy áterpülve) pedig megjelenik egy különleges sárga csík, az erőlét (fatigue). Ez az érték gyors ütemben csökkent, semmiféle hatással nem lehet növeli vagy visszanyerni belőle, és ha bármiféle módon nem tér vissza a játékos a normál területekre (visszaúszás, visszarepülés vagy teleportálás), akkor fulladáshoz hasonló halált hal. A Külvilág zónáin túl szintén nem lehet a végtelenségig továbbrepülni, de az erőlét helyett ezt a világot egyszerűen csak láthatatlan, teljességgel áthatolhatatlan fal veszi körbe.

Városok

A város a videójáték gazdasági, kulturális és szociális központja. A kisvárosban található postaláda (mailbox), kovács-, általános javakat adó, étel-italt felszolgáló, repülőmester, tanult foglalkozástanító és persze fogadó (inn) is, a nála is jelentéktelenebb tábor (camp) már csak az első öt lehetőséggel rendelkezhet (ha egyáltalán rendelkezik). A játékban a faji fővárosok (capital city) rendelkeznek olyan további szolgáltatásokkal, amelyeket a közönséges kisvárosok és táborok nem képesek nyújtani. A fővárosban található az aukcióház (auction house), a bank, a legképzettebb foglalkozástanítók, a hadvezér, az arénamester és a fodrászat (barbershop).

Eastern Kingdoms

A faji fővárosban került, ellenséges oldalon álló játékos számára a város -szervertípusban függetlenül- ellenséges territóriummá válik, ezért automatikusan bekapcsolódik a PvP zászló. Léteznek nem-faji fővárosok, az úgy nevezett menedék (sanctuary) státusú városok, amelyben minden játékosok közti harc (így a párbaj is) tiltott.

Az goblin kereskedelmi hercegség által vezetett goblin városok nem rendelkeznek menedékjoggal, de a városba illetve annak közelében történő játékosok közti összetűzéseket büntetik attól függetlenül, hogy milyen kapcsolatban vannak a felek a városi őrséggel.

Utazás

A videójáték zónái együttesen igen nagy virtuális világot adnak ki, ezért a játékos karakterének lehetősége van a puszta gyaloglás vagy futás mellett egyéb módon is közlekedni. Ennek legalapvetőbb módja az ún. "otthonkő" (hearthstone) használata; ez a tárgy már a kezdő karakter táskájában is megtalálható, segítségével pár másodpercen belül oda teleportálhatja magát, ahová korábban egy "fogadós" (innkeeper) NPC segítségével önmagát "kötötte". Használata után bárhol is volt, szinte azonnal a fogadóépületbe kerül. Sok kaszt rendelkezik a közlekedését felgyorsító vagy azt közvetve segítő képességekkel is, például megnövelt sebességet adó varázslatok, teleportálás és portál-kapunyitás.

Egyes faji fővárosok közt speciális utazási formákat is használnak a nagy távolságok leküzdésére; Stormwind és Ironforge között a gnómok által épített Deeprun Tram közlekedik oda és vissza, Orgrimmar és Thunder Bluff között rendszeres léghajó repül, Undercity és Silvermoon City között pedig egy speciális varázsgömb segíti áthidalni a távolságokat.

Légi utazás

Szinte minden városban és kisebb táborban található repülőmester (flight master), akinél a játékos befizethet egy légi útra. A légi utazás előnyei, hogy sokkal gyorsabb, mint a gyaloglás vagy a szárazföldi hátasok, továbbá biztonságos, hiszen repülés közben a játékos teljesen sérthetetlen. Hátránya, hogy nem lehet irányítani, a táj szépségét bemutatva gyakran kitérőket is tesz, ami növeli a célállomáshoz való eljutás idejét, továbbá csak a korábban feltárt helyekre lehet oda-vissza menni, ez pedig még tovább növelheti az utazás időtartamát. A Szövetség tagjai általában griffmadáron és hippogriff-madáron utaznak, míg a Horda képviselői wyverneket, sárkánysólymokat (dragonhawk) és denevéreket használnak.

Hajók és zeppelinek

Azeroth világában a négy kontinens között olyan nagy a távolság, hogy azt közönséges légi fuvarozással nem lehet megtenni, ezért a Szövetség (és a goblinok) vitorláshajókat (boat), míg a Horda léghajókat (zeppelin) használ a távolságok leküzdésére. A hajó tatján és a léghajó fedélzetén nem válik sérthetetlenné a játékos, mivel ezek mozgó területeként működnek, így szabadon járkálhat, ehet-ihat és harcolhat. Mindkét szolgáltatás ingyenes, viszont állomáshelyeikre automatikusan kikötnek majd onnan kifutnak, ezért ha a játékos lekési az indulást, kénytelen lesz perceket várni az oda-vissza közlekedő hajóra avagy léghajóra. A Szövetséges hajókon és a Hordás léghajókon őrség is található, de a fedélzeten tartózkodó kapitány és legénysége támadhatatlan.

Portálok

A videójátékhoz kiadott kiegészítők többsége egy új kontinens, ha nem egy új világ megjelenését hozta, és ezek között nemcsak víz- és légi szerkezetekkel, hanem szabadon elérhető, ám egyirányú átjárókon keresztül is lehet közlekedni:

  • Buring Crusade kiegészítőben megjelent Outland elérését a két oldal legfontosabb fővárosában, a szövetséges Stormwindben és a hordás Orgrimmarban található átjáró segíti. Visszatérni a semleges Shattrath City-ben lévő átjárókkal lehet.
  • Wrath of the Lich King kiegészítőben megjelent Northrend elérését a fentebb említett két főváros mellett a szövetséges Menethil Harbor és a hordás Undercity is segíti. Visszatérni a semleges Dalaran-ban lévő átjárókkal lehet.
  • Cataclysm alatt megjelentő új 80+.-os szintű zónákhoz a Stormwindben és Orgrimmarban találhatóak átjárók.
  • Mists of Pandaria kiegészítőben megjelenő Pandaria elérését úgyszintén a fentebb említett két faji fővárosból kiinduló repülő ágyúhajók (gunship) segítik. Visszatérni a szövetséges "Hetedik Csillag Oltára" (Shrine of Seven Stars), illetve a hordás "Két Hold Oltára" (Shrine of Two Moons) nevű városokban található átjárókkal lehet.
  • Warlords of Draenor kiegészítőben megjelent Draenor elérését úgyszintén a fentebb említett két faji fővárosban található átjáró segíti. Visszatérni a játékos által fejlesztett "helyőrség" (garrison) zónán belül nyíló portálokon lehet.
  • Legion kiegészítőben megjelent Broken Isles elérését úgyszintén a fentebb említett két faji fővárosból induló hajó- illetve léghajójárat segíti. Visszatérni ugyancsak a semleges Dalaran illetve a karakter kasztjához kötődő kasztszékház (class hall) zónában lévő átjárókkal lehet.
Asztali nézet