World Of Warcraft

MENÜ

A játék első lépése a karakter megalkotása, akit a játékos irányítani fog a játék során. Be kell állítani a karakter nevét (name), nemét (gender), faját (race), kasztját (class), és külsejét (skin). A karakter neme és külseje nem befolyásolja a karakter tulajdonságait.

  • A Szövetség tagja:
    • Ember (Human)
    • Törp (Dwarf)
    • Gnóm (Gnome)
    • Árnyelf (Night Elf)
    • Draenei 
    • Worgen (Cata)
  • A Horda tagja:
    • Ork (Orc)
    • Troll
    • Tauren
    • Élőholt (Undead)
    • Vérelf (Blood Elf)
    • Goblin (Cata)
  • Semleges tag (10-es szint után választható, hogy Horda vagy Szövetség):
    • Pandaren (MoP)

A játékos 12 lehetséges kaszt (class) közül választhat. Ezek közül 5 közelharci, 4 távolsági, 2 pedig a választott specializáció szerint egyik típusba sorolható. Minden faj más-más kasztot választhat, összhangban saját történelmével. A kaszt nemcsak a játékos karakter harci stílusát, választható fegyverzetét és védelmi felszerelését, de a három lehetséges szerepkört (role) is meghatározza, amely leginkább a PvE esetében döntő tényező.

  • Tank: Ebben a szerepkörben a játékos az ellenség figyelmét önmagára kell terelnie, azt magán tartania és az által okozott sérülés nagy részét el kell nyelnie, hogy megvédelmezhesse csapattársait. Magas életerő és védelmi statisztika jellemzi, továbbá rendelkezik az ellenséges M.I. által irányított mobok figyelmét elterelő illetve saját túlélését segítő képességekkel. A tank minden esetben közelharcos.
  • Healer (Gyógyító): Ebben a szerepkörben a játékos a csapattársak (elsősorban a tank) életbentartásáért felel. Különféle gyógyító illetve ideiglenes sebzéselnyelő varázslattal rendelkezik, hogy helyrehozhassa sérült csapattársait. A healer minden esetben távolsági és manna-használó, utóbbi erőforrással való gazdálkodás létfontosságú a szerepkör megfelelő műveléséhez. Minden olyan kaszt, amely elérheti ezt a szerepkört, képes a csapattársak harc utáni feltámasztására.
  • DPS (Damage Per Second; "másodpercenkénti sebzés"): Ebben a szerepkörben a játékos az ellenség legyőzéséért felel. Ő rendelkezik a legnagyobb sebzéssel, kritikus találat eséllyel és gyorsaság statisztikai értékekkel, ami a játékos karakterekhez képest messze nagyobb életerejű mobok elpusztításához szükséges. A DPS gyakran használ a sebzését ideiglenesen megnövelő képességeket, a videójátékhoz megjelent későbbi javítások (patch) után pedig korlátozott öngyógyítást is kap. A DPS-t szokás "sebzésosztónak" (damage dealer) is nevezni, és mind közelharci, mind távolsági harci stílusban elérhető. Jellemző, hogy a tisztán DPS kasztok akkor is hatékonyabbak a több szerepkörrel rendelkezőknél, ha felszerelésük minősége közel azonos.

Az alábbi kasztok közül lehet választani:

  • Death Knight (Halállovag) (WotLK): A halállovag közelharcos kaszt, amely a tank és a DPS szerepkör között választhat. Specialitásai a járványokkal (disease) való ideiglenes sebzés, fegyverzetének tartós felerősítése, a rúna (rune) alapú képességhasználat, a különféle ún. "jelenlétek" (presence), a hatékony öngyógyítás, az ellenség meggyengítése és az élőhalál manipulálása (köztük élőhalott lények megidézése és a halott csapattárs azonnali feltámasztása). A videójáték első ún. "hős kasztja" (hero class), és az egyedüli kaszt, amely rendelkezik egyaránt kaszt-specifikus földi- és légi hátassal.
  • Demon Hunter' (Démonvadász) (Legion): A démonvadász közelharcos kaszt, amely a tank és a DPS szerepkör között választhat. Specialitásai a mozgékonyságát segítő "dupla ugrás" (double jump) és "siklás" (glide), a terepakadályokon keresztül való látás (spectral sight), a megölt ellenségek után hátramaradt "lélekszilánkok" (soul fragment) általi öngyógyítás (shattered souls) és az ideiglenesen felerősítő "metamorfózis(metamorphosis). A videójáték második hős kasztja.
  • Druid (Druida): A druida képes mind közelharcosként, mind (mágikus) távolságiként harcolni, és mindhárom szerepkörrel játszani. Specialitásai a különféle vadállatokká való átalakulás (ezek döntik el, hogy éppen melyik szerepkörben van), a hagyományos fizikai közelharc és a mágikus távolsági sebzés lehetősége valamint hatékony HOT (Healing Over Time; bizonyos ideig tartó gyógyítás) és erősítő varázslatok használata.
  • Hunter (Vadász): A vadász (fizikai) távolsági kaszt, amely csak a DPS szerepkört választhatja. Specialitásai a szabadon befogható ún. "harci állatok" (pet) (a pet-ek a M.I. által vezérelt lények, leginkább az ellenség figyelmének önmagukra való terelésével és további sebzésokozással foglalkoznak), különféle elemű és hatású lövedékek és csapdák, valamint önmaguk és csapattársaik erősítését szolgáló ún. "aspektusok" (aspect) használata.
  • Mage (Mágus): A mágus (mágikus) távolsági kaszt, amely csak a DPS szerepkört választhatja. Specialitásai a nagy erejű "arkán"- (arcane), a folyamatos sebzést okozó tűz (fire) - és az ellenséget lelassító fagy (frost) varázslatok használata, a fővárosokba való teleportálás és portálkapu-nyitás, valamint az ideiglenesen fennmaradó fogyasztható tárgyak megidézése.
  • Monk (Szerzetes) (MoP): A szerzetes közelharcos kaszt és mindhárom szerepkört választhatja. Specialitásai az ún. "stációk" (stance) használata, a gyors közelharc és a sebzésokozással felerősített gyógyítási technika.
  • Paladin ("Paplovag"): A paplovag közelharcos kaszt és mindhárom szerepkört választhatja. Specialitásai a különféle hatású aurák, pecsétek (seal), "kezek" (hand), áldások (blessing), erőteljes védekező varázslatok valamint az ún. "szent erő" (holy power) nevezetű másodlagos erőforrás használata. Az egyik olyan kaszt, amely kaszt-specifikus földi hátassal rendelkezik.
  • Priest (Pap): A pap (mágikus) távolsági kaszt, amely a healer és a DPS szerepkör között választhat. Specialitásai a különféle gyógyító- és árny (shadow) alapú sebzővarázslatok valamint szövetségeseit érő károkat csökkentő pajzsvarázslatok használata.
  • Rogue ("Zsivány"): A zsivány (fizikai) közelharcos kaszt, amely csak a DPS szerepkört választhatja. Specialitásai a láthatatlanság (stealth) alatti harcmodor, a kettős fegyverforgatás (dual wield), a kombó-pontokkal (combo point) erősíthető képességei, illetve az ellenség elkábítása (stun) és megmérgezése. Az egyetlen kaszt, amely képes a játékban található lezárt ládákat és ajtókat kinyitni, és a vadász csapdáit hatástalanítani.
  • Shaman (Sámán): A sámán képes mind közelharcosként, mind (mágikus) távolságiként harcolni, és a healer valamint a DPS szerepkör között választhat. Specialitásai a különféle hatású totemek és "sokkolások" (shock), villám (lightning) és tűz-alapú távolsági sebző- és hatékony HOT gyógyvarázslatok, a kettős fegyverforgatás valamint fegyverzetének ideiglenes felerősítése és a lehetőség arra, hogy halála után azonnal feltámadjon.
  • Warlock ("Boszorkánymester"): A boszorkánymester (mágikus) távolsági kaszt, amely csak a DPS szerepkört választhatja. Specialitásai a démoni eredetű pet-ek, a hatékony DoT (Damage over Time; bizonyos ideig tartó sebzés) és átok (curse) varázslatok, a specializációihoz kötődő egyedi másodlagos erőforrások használata, valamint a lehetősége arra, hogy önmaga vagy egy csapattársa a halál után azonnal feltámadjon. A másik olyan kaszt, amely kaszt-specifikus földi hátassal rendelkezik.
  • Warrior ("Harcos"): A harcos közelharcos kaszt, amely a tank és a DPS szerepkört választhatja. Specialitásai a különféle stációk használata és a roham (charge) képesség. Az egyetlen kaszt, amely a távolsági fegyverek kivételével mindent forgathat, valamint hogy minden faj számára választható.
Asztali nézet